Popis
Jedná se o online výuku prostřednictvím webové aplikace Jítsi Meet. Vše hravě zvládnete přes odkaz, který dostanete od paní lektorky mailem. Stačí na něj kliknout, povolit kameru a mikrofon. Je však nutné mít internetové připojení.
Doporučujeme 2 monitory, protože je to pro účastníka pohodlnější.
Výhodou je úspora času a cestování. Možnost vlastního studijního tempa.
CÍL: Seznámit Vás ze základními technikami operačního systému MS Windows 10, které jsou nezbytné pro navázání získání digitálních kompetencí v kancelářském programu MS Office.
Vhodné pro:
- Začátečníky, seniory, pro odstranění zábran v oblasti digitálních technologií, také zájemce, kteří chtějí na sobě pracovat.
Co budete po kurzu zvládat:
- Znát základní pojmy vztahující se k ICT, počítačům, příbuzným zařízením a softwaru.
- Umět zapnout a vypnout počítač
- Umět efektivně ovládat pracovní plochu počítače, pracovat s ikonami a s okny.
- Umět upravovat základní nastavení operačního systému a používat funkci programové nápovědy.
- Umět vytvořit jednoduchý textový dokument a vytisknout jej.
- Znát základní principy správy souborů a umět efektivně organizovat soubory a složky.
- Znát základní pravidla pro ukládání dat a umět používat nástroje pro kompresi a extrahování souborů.
- Znát základní pojmy z oblasti počítačových sítí a možnosti připojení k nim. Umět se připojit k počítačové síti.
- Pochopit důležitost ochrany dat a datových zařízení před škodlivým software a chápat smysl zálohování dat.
- Pochopit problematiku ochrany životního prostředí, přístupnosti a zdraví v souvislosti s používáním výpočetní techniky.
Zahájení kombinovaného kurzu
Kurz začíná ihned po úhradě:
- Klient/ka si vybere kurz.
- Klient/ka si objedná kurz.
- Klient/ka provede úhradu kuru (platba převodem, on-line kartou).
- Po úhradě se s klientem spojí ihned a bez zbytečného odkladu lektor/ka. Dále přijde uvítací email, kde bude jeho/její přestavení a seznámení s kurzem a začínají se domlouvat na průběhu a tempu kurzu.
- Jako jediní máme výhodu v tom, že naši klienti mají lektora sami pro sebe a nejsou součástí žádné skupiny, kde Vás bude někdo brzdit, nebo naopak tlačit vpřed a také se nemusíte bát, že v případě nemoci či neúčasti zameškáte látku.
- S lektorem/kou se domlouváte Vy sám/sama individuálně na tempu, dnech a konzultačních hodinách ve kterých bude kurz probíhat (na všem ostatním se již domlouváte spolu).
Poznámka:
Součástí výuky jsou i materiály, jejichž obsah je spojený se vzdělávacím plánem.
Domácí cvičení – dohodou.
Pohodlně se připojíte bez jakéhokoliv stahování.
1 osoba vs. 1 lektor = lektora máte JEN pro sebe
1 výuková hodina/lekce = 60 minut
Všechny jednotlivé lekce obsahují ukázky, přílohy, které jsou poté v praxi velmi užitečné.
Použití textového editoru
Práce s dokumenty
- Spustit a ukončit aplikaci textového editoru, otevřít a zavřít dokumenty.
- Vytvořit nový textový dokument založený na výchozí šabloně nebo na jiné šabloně, která je k dispozici lokálně nebo na internetu.
- Uložit dokument na konkrétní místo na místním disku nebo na webovém úložišti. Uložit textový dokument pod jiným názvem.
- Uložit dokument do souboru jiného typu, například jako textový soubor “txt”, soubor “pdf” nebo soubor ve formátu jiného textového editoru.
- Přepínat mezi dvěma otevřenými dokumenty.
Zlepšení efektivity práce
- Nastavit základní možnosti a předvolby textového editoru jako je jméno autora dokumentu a výchozí složku pro otevírání a ukládání dokumentů.
- Používat dostupné zdroje nápovědy.
- Používat různá měřítka zobrazení dokumentu.
- Zobrazit a skrýt vestavěné panely nástrojů. Obnovit a minimalizovat pás karet.
- Znát správné návyky pro navigaci uvnitř dokumentu jako jsou používání klávesových zkratek nebo nástroje Přejít na
- Použít nástroj Přejít na… pro přechod na konkrétní stránku.
Tvorba textového dokumentu
Zadávání textu
- Rozumět rozdílům mezi různými druhy zobrazení dokumentu jako např. rozložení při tisku nebo koncept.
- Přepínat mezi různými druhy zobrazení dokumentu.
- Zadávat text do textového dokumentu.
- Vkládat do textového dokumentu symboly nebo speciální znaky jako je ©(copyright), ® (registered), ™ (trade mark).
Výběr a úpravy
- Zobrazit a skrýt netisknutelné formátovací značky jako jsou mezery, konce odstavců, volitelná rozdělení řádků a zarážky tabulátoru.
- Vybírat znak, slovo, řádek, větu, odstavec a celý text dokumentu.
- Upravovat obsah zadáváním a mazáním znaků a slov uvnitř již vytvořeného textu a přepsáním existujícího textu.
- Používat nástroj pro jednoduché vyhledání určitého znaku, slova nebo textové fráze v textovém dokumentu.
- Používat nástroj pro jednoduché nahrazení určitého znaku, slova nebo textové fráze v textovém dokumentu.
- Kopírovat a přesouvat text uvnitř textového dokumentu a mezi dvěma otevřenými textovými dokumenty.
- Mazat text.
- Používat příkazy Zpět a Znovu.
Formátování textu
Text
- Používat formátování textu: velikost a typ písma.
- Používat formátování textu: tučné, kurzíva, podtržení.
- Používat formátování textu: dolní index, horní index.
- Používat různé barvy textu.
- Měnit velká a malá písmena.
- Používat automatické dělení slov.
- Vložit, upravit a odebrat hypertextový odkaz.
Odstavce
- Vytvářet a spojovat odstavce.
- Vkládat a odstraňovat zalomení (konec) řádku.
- Znát správné návyky pro úpravu vzhledu textu jako jsou používání nástrojů pro zarovnávání a odsazování textu nebo používání tabulátorů místo vkládání mezer.
- Zarovnat text odstavce vlevo, vpravo, na střed a do bloku.
- Odsadit odstavec zleva nebo zprava. Odsadit nebo předsadit první řádek odstavce.
- Nastavit, smazat a používat zarážky tabulátoru: levá, pravá, na střed a desetinná zarážka.
- Znát správné návyky pro oddělování odstavců, například používat mezery mezi dvěma odstavci namísto vkládání prázdných řádků.
- Používat mezery před a za odstavcem, uvnitř odstavce používat řádkování jednoduché, 1 % řádku nebo dvojité.
- Vkládat a odstraňovat odrážky do/z jednoduchého seznamu a číslovat položky jednoduchého seznamu. Přepínat mezi různými předdefinovanými styly odrážek a formáty číslování jednoduchého seznamu.
- Použít a nastavit ohraničení a stínování (podbarvení) odstavce.
Styly
- Používat existující znakové styly pro vybraný text.
- Používat existující odstavcové styly pro jeden nebo více odstavců.
- Používat nástroj pro kopírování formátu.
Objekty
Vytváření tabulek
- Vložit a odstranit tabulku.
- Vkládat a upravovat data v tabulce.
- Vybírat řádky, sloupce, buňky a celé tabulky.
- Vkládat a odstraňovat řádky a sloupce v tabulce.
Formátování tabulek
- Upravovat šířku sloupců a výšku řádků v tabulce.
- Upravovat styl ohraničení buněk tabulky, šířku a barvu čáry.
- Používat stínování (barvu pozadí) buněk tabulky.
Grafické objekty
- Vkládat objekty (obrázky, kreslené objekty) na konkrétní místa v dokumentu. Vybírat objekty.
- Kopírovat a přesouvat objekty uvnitř dokumentu a mezi dvěma otevřenými dokumenty.
- Měnit velikost objektů se zachováním i bez zachování poměru stran.
- Odstraňovat objekty.
Hromadná korespondence
Příprava
- Otevřít dokument a použít jej jako hlavní dokument hromadné korespondence (dopisy, adresní štítky).
- Vyhledat existující seznam adres nebo jiný datový soubor a použít jej jako zdroj dat hromadné korespondence.
- Vkládat slučovací pole do hlavního dokumentu hromadné korespondence (dopisy, adresní štítky).
Výstupy
- Sloučit hlavní dokument hromadné korespondence (dopis, adresní štítky) se zdrojem dat do nového souboru.
- Tisknout hromadnou korespondenci (dopisy, adresní štítky).
Příprava tiskových výstupů
Nastavení
- Změnit orientaci dokumentu: na výšku, na šířku. Změnit formát papíru.
- Změnit okraje celého dokumentu: horní, spodní, levý a pravý okraj.
- Znát správné návyky pro odstránkování, tj. vkládání konce stránky namísto vkládání prázdných odstavců klávesou ENTER.
- Vložit a odstranit konec stránky.
- Vložit, upravit a odstranit text v záhlaví a zápatí dokumentu.
- Vkládat a odstranit pole v záhlaví a zápatí, jako je datum, číslo stránky, název souboru a jméno autora.
Revize a tisk
- Kontrolovat pravopis, opravovat pravopisné chyby, ignorovat (přeskakovat) některé chyby a odstraňovat opakující se slova.
- Přidávat slova do vestavěného uživatelského slovníku.
- Zobrazit náhled dokumentu před tiskem.
- Tisknout dokument s použitím možností nastavení tisku jako je tisk celého dokumentu, tisk konkrétních stránek, tisk vybraného textu a tisk více kopií.